Sprawdź jakie warunki musi spełniać biuro zanim je wynajmiesz

Wielu przedsiębiorców, którzy potrzebują biura do pracy, decyduje się na wynajem takiej powierzchni. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że nie mogą pozwolić sobie na zakup albo taka inwestycja byłaby nieopłacalna. Przed podpisaniem umowy dobrze jednak dokładnie zapoznać się z jej treścią oraz obejrzeć pomieszczenia i zadać jak najwięcej pytań. Jakie warunki powinno spełniać biuro do wynajęcia?
Gdzie powinno się znajdować biuro do wynajęcia?
Jedną z ważniejszych kwestii, nad którymi warto się zastanowić przed wynajęciem biura, jest jego lokalizacja. Firmy, które świadczą takie usługi, zwykle dysponują przede wszystkim lokalami, które mieszczą się w typowych biurowcach. Są to przestrzenie, które sprawdzą się dla firm z różnych branż. Zwykle charakteryzują się dobrą lokalizacją w centrum miasta albo niedalekiej okolicy, natomiast przedsiębiorcy mają do dyspozycji pomieszczenia o różnym metrażu. Biura na wynajem mogą znajdować się też na parterze budynków mieszkalnych. To atrakcyjne miejsce, ponieważ firma jest widoczna dla przechodniów, a do tego zwykle jest do niej dogodny dojazd, a klienci mają do dyspozycji pobliskie miejsca parkingowe.
A co z wyposażeniem biura?
Po znalezieniu idealnego biura na wynajem należy jeszcze zorientować się, jak wygląda kwestia ewentualnej aranżacji czy umeblowania. O to, jakie są wówczas możliwości, zapytaliśmy specjalistę z firmy zajmującej się wynajmem biur w Słubicach, który wyjaśnił:
- Kwestie dotyczące wykończenia czy umeblowania powierzchni biurowych są ustalane indywidualnie. Czasami zdarza się tak, że przestrzenie są urządzone w uniwersalny sposób i nie ma możliwości wprowadzania większych zmian. Jednak w przypadku wynajmowania na dłuższy okres nierzadko udaje się dojść do porozumienia. Firmy, które przyjmują klientów, często chcą osiągnąć pewien standard wykończenia z przyczyn biznesowych dlatego dobrze, jeżeli jeszcze przed podpisaniem dokumentów uzgodnią zakres zmian, które będą chciały wprowadzić do całego biura czy konkretnych pomieszczeń.
Oprócz tego przed podpisaniem umowy dobrze też ustalić dokładne zasady użytkowania powierzchni oraz omówić zasady dotyczące zakończenia albo zmian postanowień wynikających z zawartej umowy, aby w przyszłości uniknąć nieporozumień.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Aedium s.c. Paweł Drelich Damian Zarzycki
Nieruchomości - porady prawne, konsulting, wycena
woj. dolnośląskie53-604 Wrocław, Pawłowa 1 lok. 6
-
Rent House Biuro nieruchomości Gębaczka R.
Nieruchomości - kupno, sprzedaż, wynajem
woj. zachodniopomorskie71-362 Szczecin, Jagiellońska 81 lok. U1