SEO lokalne a branża nieruchomości – jakie zalety ma pozycjonowanie lokalne?

SEO lokalne a branża nieruchomości – jakie zalety ma pozycjonowanie lokalne?

Spis treści

Zarządzasz nieruchomością lub chcesz ją wynająć bądź sprzedać? Jesteś agentem ubezpieczeniowym lub pośrednikiem? Zajmujesz się poradami prawnymi czy wyceną? Jeśli tak, to dowiedz się, czym jest lokalne SEO. Odkryj, czym właściwie jest pozycjonowanie stron internetowych. Dlaczego warto mieć wizytówkę biznesu w Google Moja Firma? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Co branża nieruchomości powinna wiedzieć o lokalnym SEO?

Zwiększenie widoczności stron WWW na konkretne zapytania związane z lokalizacją to efekt wdrożenia lokalnego SEO. Zapytania łączą się z konkretną lokalizacją, a więc:

Przeczytaj również: Ile kosztuje wynajem mieszkania i o czym należy pamiętać?

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Osoby działające w branży nieruchomości mogą się reklamować w sieci na różne sposoby. Strona internetowa to podstawa, podobnie jak aktywność w mediach społecznościowych. Aby internauci mogli znaleźć Twoją stronę WWW na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, wprowadź koniecznie działania związane z lokalnym SEO.

Na wyszukanie firmy lub usługi w pobliżu pozwalają lokalne zapytania. Kiedy internauci chcą znaleźć w swoim mieście mieszkanie lub dom na sprzedaż lub wynajem, szukają informacji poprzez frazy:

  • wynajem mieszkań Warszawa
  • mieszkanie na sprzedaż Kraków
  • mieszkania Wrocław

Internauci nie zawsze wpisują frazy z lokalizacją. Kiedy użytkownik z Radomia wpisze w wyszukiwarkę hasło „domy na sprzedaż”, na podstawie jego lokalizacji Google pokaże lokalne wyniki, które pasują do wszystkich pobliskich domów.

SEO lokalne a branża nieruchomości

Lokalne SEO polecane jest osobom oferującym doradztwo, zakup lub wynajem domów i mieszkań na danym obszarze. Przykład: proponowanie usług związanych z branżą nieruchomości na terenie województwa czy miasta. Gdy posiada się kilka siedzib, wskazane jest pozycjonowanie każdej osobno. Pozycjonowanie regionalne sprawdzi się w większych miejscowościach, gdzie występuje większa konkurencja.

Wszystko o lokalnej optymalizacji

Aby wprowadzić lokalne SEO, potrzebne jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zbudowanie lokalnej widoczności będzie możliwe poprzez optymalizację strony internetowej i zadbanie o prowadzące do niej linki. Ważne, aby informacje o adresie firmy znalazły się na serwisie. Powinny obejmować: nazwę firmy, numer telefonu oraz godziny pracy, czyli dane NAP (Name, Address, Phone Number). Dobrze, aby znalazły się w zakładce „Kontakt”.

Dane kontaktowe widniejące w stopce pozwala na pokazanie ich na podstronach. W ten sposób umożliwia się robotom lepsze zrozumienie strony. Dzięki temu użytkownicy Internetu mogą szybko znaleźć dane kontaktowe do deweloperów czy ubezpieczycieli. Uwaga: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi. Są to schema.org. Poleca się stosować frazy z lokalizacją. Przykłady:

  • miasto np.  domy na sprzedaż w Warszawie
  • dzielnica np. mieszkania na Pradze
  • region np. domy w kujawsko-pomorskiem

Informacje te dobrze, aby znalazły się w tagach title czy nagłówkach H1. Powinny się znaleźć w treści strony i występować w naturalnej i odmienionej formie. Zamiast „domy Kraków” powinno być „Domy w Krakowie”. Dobrze poza tym pomyśleć o frazach uzupełniających np. „mieszkania w Krakowie z garażem”.

Co poprawi wizerunek Twojego biznesu w Internecie? Ciekawy content na stronie WWW! Ważne, aby opierały się na zasadzie „E-A-T”, a więc na wiedzy, autorytecie i zaufaniu. Prowadzenie bloga można połączyć z wysyłką newslettera. Nie zapomnij poza tym o Social Media.

Prowadzisz firmę zarządzającą nieruchomościami w kilku miastach? W takim razie zbuduj landing pages, a więc strony docelowe. Istotna jest interesująca treść i zaadresowanie do klientów konkretnej miejscowości lub dzielnicy.

Ważne są poza tym elementy, które znajdą się na landing page:

  • dane kontaktowe
  • zdjęcia
  • atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego

Nie możesz także zapomnieć o linkowaniu między podstronami.

Korzyści z wizytówki w Google Moja Firma

Zależy Ci na promocji lokalnej Twojego biznesu? Zdecyduj się na darmowe narzędzie, jakim jest Google Moja Firma. W ten sposób informacja o firmie pojawi się na mapach Google oraz w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business to dobre rozwiązanie zarówno dla małych, jak i średnich firm działających w branży ubezpieczeń i nieruchomości. Oprócz pojawienia się wysoko w wynikach organicznych Google do zalet GMB należą:

  • budowa zaufania internautów
  • opcja dodawania ocen – jako właściciel firmy możesz odpowiadać użytkownikom Internetu
  • szybki dostęp do informacji o przedsiębiorstwie – wygodny kontakt
  • dotarcie do statystyk – kontrola działań internautów i dostęp do informacji, jak znaleźć Twój biznes

 


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>



Główne zalety lokalnego SEO

60,9% internautów szuka w Internecie towarów i usług [1]. Wdrożenie lokalnego SEO pozwala dotrzeć do klientów w okolicy, poza tym gwarantuje:

  • dotarcie do użytkowników urządzeń mobilnych – okazuje się, że internauci korzystają z Internetu poprzez smartfony i szukają dzięki nim usług lokalnych. Według raportu Gemius używa ich aż 24,4 miliony użytkowników [2]
  • zwiększenie wzrostu pozycji Twojej strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – użytkownicy Internetu zwykle klikają w 3 pierwsze pozycje
  • oszczędność kosztów i czasu – Lokalne frazy mają mniejszą konkurencję, dzięki temu można szybciej zaobserwować efekty. Inaczej jest z ogólnymi słowami kluczowymi, które wymagają więcej pracy i czasu

Działasz w zakresie nieruchomości lub ubezpieczeń? Pomyśl nad możliwością wprowadzenia lokalnego SEO i dotrzyj do klientów z najbliższej okolicy!

 [1] GUS

[2] Gemius

Źródła: Gemius, GUS

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.