SEO lokalne a branża nieruchomości – jakie zalety ma pozycjonowanie lokalne?

Spis treści
- Co branża nieruchomości powinna wiedzieć o lokalnym SEO?
- SEO lokalne a branża nieruchomości
- Wszystko o lokalnej optymalizacji
- Korzyści z wizytówki w Google Moja Firma
- Główne zalety lokalnego SEO
Zarządzasz nieruchomością lub chcesz ją wynająć bądź sprzedać? Jesteś agentem ubezpieczeniowym lub pośrednikiem? Zajmujesz się poradami prawnymi czy wyceną? Jeśli tak, to dowiedz się, czym jest lokalne SEO. Odkryj, czym właściwie jest pozycjonowanie stron internetowych. Dlaczego warto mieć wizytówkę biznesu w Google Moja Firma? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.
Co branża nieruchomości powinna wiedzieć o lokalnym SEO?
Zwiększenie widoczności stron WWW na konkretne zapytania związane z lokalizacją to efekt wdrożenia lokalnego SEO. Zapytania łączą się z konkretną lokalizacją, a więc:
Przeczytaj również: Ile kosztuje wynajem mieszkania i o czym należy pamiętać?
- miastem
- regionem
- dzielnicą
Osoby działające w branży nieruchomości mogą się reklamować w sieci na różne sposoby. Strona internetowa to podstawa, podobnie jak aktywność w mediach społecznościowych. Aby internauci mogli znaleźć Twoją stronę WWW na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, wprowadź koniecznie działania związane z lokalnym SEO.
Na wyszukanie firmy lub usługi w pobliżu pozwalają lokalne zapytania. Kiedy internauci chcą znaleźć w swoim mieście mieszkanie lub dom na sprzedaż lub wynajem, szukają informacji poprzez frazy:
- wynajem mieszkań Warszawa
- mieszkanie na sprzedaż Kraków
- mieszkania Wrocław
Internauci nie zawsze wpisują frazy z lokalizacją. Kiedy użytkownik z Radomia wpisze w wyszukiwarkę hasło „domy na sprzedaż”, na podstawie jego lokalizacji Google pokaże lokalne wyniki, które pasują do wszystkich pobliskich domów.
SEO lokalne a branża nieruchomości
Lokalne SEO polecane jest osobom oferującym doradztwo, zakup lub wynajem domów i mieszkań na danym obszarze. Przykład: proponowanie usług związanych z branżą nieruchomości na terenie województwa czy miasta. Gdy posiada się kilka siedzib, wskazane jest pozycjonowanie każdej osobno. Pozycjonowanie regionalne sprawdzi się w większych miejscowościach, gdzie występuje większa konkurencja.
Wszystko o lokalnej optymalizacji
Aby wprowadzić lokalne SEO, potrzebne jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zbudowanie lokalnej widoczności będzie możliwe poprzez optymalizację strony internetowej i zadbanie o prowadzące do niej linki. Ważne, aby informacje o adresie firmy znalazły się na serwisie. Powinny obejmować: nazwę firmy, numer telefonu oraz godziny pracy, czyli dane NAP (Name, Address, Phone Number). Dobrze, aby znalazły się w zakładce „Kontakt”.
Dane kontaktowe widniejące w stopce pozwala na pokazanie ich na podstronach. W ten sposób umożliwia się robotom lepsze zrozumienie strony. Dzięki temu użytkownicy Internetu mogą szybko znaleźć dane kontaktowe do deweloperów czy ubezpieczycieli. Uwaga: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi. Są to schema.org. Poleca się stosować frazy z lokalizacją. Przykłady:
- miasto np. domy na sprzedaż w Warszawie
- dzielnica np. mieszkania na Pradze
- region np. domy w kujawsko-pomorskiem
Informacje te dobrze, aby znalazły się w tagach title czy nagłówkach H1. Powinny się znaleźć w treści strony i występować w naturalnej i odmienionej formie. Zamiast „domy Kraków” powinno być „Domy w Krakowie”. Dobrze poza tym pomyśleć o frazach uzupełniających np. „mieszkania w Krakowie z garażem”.
Co poprawi wizerunek Twojego biznesu w Internecie? Ciekawy content na stronie WWW! Ważne, aby opierały się na zasadzie „E-A-T”, a więc na wiedzy, autorytecie i zaufaniu. Prowadzenie bloga można połączyć z wysyłką newslettera. Nie zapomnij poza tym o Social Media.
Prowadzisz firmę zarządzającą nieruchomościami w kilku miastach? W takim razie zbuduj landing pages, a więc strony docelowe. Istotna jest interesująca treść i zaadresowanie do klientów konkretnej miejscowości lub dzielnicy.
Ważne są poza tym elementy, które znajdą się na landing page:
- dane kontaktowe
- zdjęcia
- atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego
Nie możesz także zapomnieć o linkowaniu między podstronami.
Korzyści z wizytówki w Google Moja Firma
Zależy Ci na promocji lokalnej Twojego biznesu? Zdecyduj się na darmowe narzędzie, jakim jest Google Moja Firma. W ten sposób informacja o firmie pojawi się na mapach Google oraz w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business to dobre rozwiązanie zarówno dla małych, jak i średnich firm działających w branży ubezpieczeń i nieruchomości. Oprócz pojawienia się wysoko w wynikach organicznych Google do zalet GMB należą:
- budowa zaufania internautów
- opcja dodawania ocen – jako właściciel firmy możesz odpowiadać użytkownikom Internetu
- szybki dostęp do informacji o przedsiębiorstwie – wygodny kontakt
- dotarcie do statystyk – kontrola działań internautów i dostęp do informacji, jak znaleźć Twój biznes
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Główne zalety lokalnego SEO
Aż 60,9% internautów szuka w Internecie towarów i usług [1]. Wdrożenie lokalnego SEO pozwala dotrzeć do klientów w okolicy, poza tym gwarantuje:
- dotarcie do użytkowników urządzeń mobilnych – okazuje się, że internauci korzystają z Internetu poprzez smartfony i szukają dzięki nim usług lokalnych. Według raportu Gemius używa ich aż 24,4 miliony użytkowników [2]
- zwiększenie wzrostu pozycji Twojej strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – użytkownicy Internetu zwykle klikają w 3 pierwsze pozycje
- oszczędność kosztów i czasu – Lokalne frazy mają mniejszą konkurencję, dzięki temu można szybciej zaobserwować efekty. Inaczej jest z ogólnymi słowami kluczowymi, które wymagają więcej pracy i czasu
Działasz w zakresie nieruchomości lub ubezpieczeń? Pomyśl nad możliwością wprowadzenia lokalnego SEO i dotrzyj do klientów z najbliższej okolicy!
[1] GUS
[2] Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Master Facility Management Sp. z o.o.
Nieruchomości - zarządzanie
woj. mazowieckie04-041 Warszawa, Ostrobramska 101
-
Zakopiańskie Tbs Tkgk Sp. z o.o.
Nieruchomości - zarządzanie
woj. małopolskie34-500 Zakopane, Kościuszki 21
-
Domus Zarządzanie i Administrowanie Nieruchomościami Małgorzata Parys
Administracja domów mieszkalnych
woj. mazowieckie03-310 Warszawa, św. Jacka Odrowąża 15